The very easy guide tot Fair Isle Knitting

Helaas laten zelfs ervaren breisters zich afschrikken door de op het oog ingewikkelde en veelkleurige patronen van Fair Isle breisels. Helemaal niet nodig volgens de schrijfster, zeker niet met de stapgewijze aanpak van dit boek. Er is aandacht voor de breigarens, hun eigenschappen, het breigerei en het componeren van de kleuren. Vervolgens worden technieken als opzetten, meerderen/minderen, rondbreien en inweven van toegevoegde kleuren aan de achterkant van het breisel behandeld. Uiteraard komen de meest voorkomende Fair Isle patronen aan bod, dit zijn: zaaipatronen (all-over dessins), sneeuwkristallen, bloemen en diverse decoratieve borders. Ook wordt uitgelegd hoe je deze dessins vervolgens kunt combineren, essentieel bij Fair Isle knitting. Alle stappen zijn duidelijk omschreven, als patroon in schema gezet en in detail gefotografeerd. Het boek eindigt met een aantal leuke projecten, zoals sloffen, een kruikenzak en kussens. De fotografie is sfeervol en daarmee is dit echt een boek voor herfstige brei- avonden.

The very easy guide tot Fair Isle Knitting
Lynne Watterson, Kent, 2012
paperback, 144 pagina´s, 25X21 cm
illustraties, kleurenfoto´s en patronen
Engels
ISBN: 9781844488694
Bestelnummer: 20060282, € 17,50
[Te bestellen bij Boekhandel Van de Moosdijk]
AddThis Social Bookmark Button
AddThis Social Bookmark Button

Nu in HZG 200:

Crafts Council bemiddelt Nederlands erfgoed naar Parijse catwalk* Retro plaid wordt stoere hippe eyecatcher en nog veel meer....
En verder: een overzicht van actuele tentoonstellingen, uitdagende workshops en textielevenementen.

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws op handwerkgebied en van HZG? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief!

E-mailadres:

HZG en evenementen

Expositie Quiltersgilde, 6 tot en met 10 september, de Laurentiuskerk of Grote Kerk in Alkmaar.

Zie: www.quiltersgilde.nl